Tiedote: Korona on muuttanut yrittäjien yhteisöllisyyttä merkittävästi

Yrittaja_io_computer2.png

Korona on muuttanut yrittäjien yhteisöllisyyttä merkittävästi

HELSINKI (28. lokakuuta 2020)

**Vapaa julkaistavaksi keskiviikkona 28. lokakuuta klo. 12:00**

Koronakriisi haastaa meitä kaikkia, mutta ennen kaikkea yrittäjiä, joilla on pelissä oman taloutensa lisäksi myös usein koko perheen elinkeino. Mediassa on tehty paljon arvioita kriisin talousvaikutuksista ja erityisen tärkeää kriisin keskellä yrittäjille on yhteisöllisyys sillä moni yrittäjä tekee töitä yksin. Koronan vaikutuksen vuoksi tämä yhteisöllisyys on muuttanut muotoaan digitaaliseksi.

Ensimmäinen marraskuuta 2020 uusi suomalainen Yrittäjyysyhteisö, Yrittäjä.io,  “avaa virallisesti ovensa” - ainoana erotuksena on se, että ovia ei ole. On vain yrittäjiä, kumppaneita, virtuaalisia alustoja ja ihmisiä, jotka haluavat auttaa toinen toisiaan ja Suomea voimaan paremmin.

“Olemme koronan aikana kasvaneet aivan uudelle tasolle ja nyt meitä on Yrittäjä.io:n yhteisöissä jo yli 22 tuhatta ja kasvamme tällä hetkellä hurjat 4% kuukaudessa. Kun ihmisillä ei ole ollut mahdollista nähdä kasvotusten, on apua haettu muualta. Parhaimmillaan yrittäjyyteen liittyviä keskusteluita on kuukaudessa yli 500 ja niissä kommentteja yli 70 tuhatta”, kertoo yhteisön perustaja Jaakko Männistö.

Ajatus yhteisön takana on yksinkertainen: Toimia siellä, missä yrittäjät jo ovat eli verkossa ja sosiaalisilla alustoilla. Yrittäjät auttavat toinen toisiaan ja yhteisön tarkoitus tuoda ympärille yrittäjiä hyödyttäviä palveluita tavoilla, joita aiemmin ei ole tehty. Yrittäjä.io lanseeraa mm. Yrittäjä -Storen yhteistyössä Ilona.Worksin kanssa. Se on yrittäjille tarkoitettu verkkokauppa, josta yrittäjä voi hankkia kaiken tarvittavan edullisesti ja helposti sekä asettaa jatkossa myös omia tuotteita ja palveluita myyntiin.

Toinen samaan aikaan julkaistava palvelu on Rahoo Oy:n kanssa yhteistyössä julkaistava Yrittäjä -Rahoitus.

Kyseessä on älykäs yritysrahoituspalvelu, joka auttaa jokaista yritystä löytämään sopivimman rahoitusratkaisun. Sovellusmaisen palvelun avulla yritykset pääsevät heti käsiksi kymmeniin rahoitusyhtiöiden ja julkisen sektorin rahoitustuotteisiin. Prosessi on markkinoiden tehokkain sekä rahoitusta hakevalle yritykselle että rahoittajille, minkä ansiosta yritysrahoitus on nopeampaa ja helpompaa kuin koskaan aiemmin.

"Meillä on Yrittäjä.io:n kanssa sama arvomaailma, jossa korostuu yrittäjyyden tukeminen ja yrittäjien auttaminen. Löysimmekin nopeasti innovatiivisen yhteistyömallin, jonka avulla voimme auttaa mahtavan Yrittäjä.io -yhteisön jäseniä entistä tehokkaammin", kertoo Yrittäjä -Rahoituksen teknologian takana olevan Rahoo Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Taneli Hulkko.

“Yrittäjä.io ja sen takana oleva yhteisö on ollut olemassa jo muutaman vuoden mutta nyt toimintaa on alettu vakinaistamaan siten, että myös yrittäjyyden ympärillä olevat palvelut lisääntyvät. Mukaan on ehtinyt jo useita yrityksiä, jotka haluavat tukea Suomalaista Yrittäjyyttä.

Emme pystyisi toimimaan ilman kumppaneitamme sillä toimimme täysin pro bono -periaatteella, kuten yhteisössämmekin olevat yrittäjät auttavat toinen toisiaan. Meille tärkeintä on, että kumppanimme jakavat yhteisön arvot ja toimivat niiden mukaan!” Männistö kertoo

Yhteisön kumppaneina on jo kymmeniä Suomalaisia yrityksiä ja yhteisöjä eri toimialoilta ja kokoluokista mm. Holvi, Fennia, eTasku, Feedbackly, Telia, Yrittäjäkassa ja monet muut.

"Yrittäjyys on toisinaan rankkaa. Varsinaisen työn lisäksi yrittäjät joutuvat hoitamaan myös yrityksen juoksevat asiat. Mutta kun puitteet ovat kunnossa, yrittäjyys on mahtavaa. Holvi on perustettu, jotta voisimme auttaa yrittäjiä ja helpottaa heidän arkeaan. Samasta syystä haluamme olla mukana Yrittäjä.io:n toiminnassa" sanoo Holvin toimitusjohtaja Antti-Jussi Suominen

“Yrittäjä.io:n kaltaiselle konseptille on ollut Suomessa tilausta jo pidemmän aikaa. Mahtava yrittäjien yhteisö, jonka toimintaa halusimme ehdottomasti olla mukana tukemassa” kertoo eTaskun markkinointijohtaja Pekka Äijälä

“Halusimme olla mukana, koska nyt jos koskaan vertaistuelle sekä ajatusten ja kokemusten jakamiselle yrittäjäkollegoiden kesken on suuri tarve” toteaa Harva Marketingin hallituksen puheenjohtaja Tero Ylönen.

Lisätietoja:

Jaakko Männistö, Perustaja

jaakko@yrittaja.io / yrittaja.io

+358 44 348 8016

Yrittäjä.io on Suomen suurin ja aktiivisin kaikille yrittäjille avoin virtuaalinen yhteisö. Yhteisömme keskustelee, auttaa ja verkostoituu Yrittäjät-Facebook-ryhmässään sekä luo uutta liiketoimintaa. Yhteisö on poliittisesti riippumaton. Yrittäjä.io tuottaa myös Yrittäjä-blogia, Yrittäjä -akatemiaa, ylläpitää useaa yrittäjyyteen liittyvää yhteisöä ja jatkossa tarjoaa myös Yrittäjä -Storen sekä Yrittäjä -Rahoitus palvelun kumppaneidensa kanssa. Yhteisössä on yli 22 000 yrittäjää ja tavoitamme koko verkostollamme yli 50 000 yrittäjää.

Yhteisö lähtee vahvasta auttamisen halusta ja voimakkaasta kollegiaalisuudesta. Me haluamme, että suomalaiset yrittäjät menestyvät ja voivat paremmin. Kaikki sisältö tuotetaan yrittäjä mielessä tai se on jopa yrittäjien itsensä tuottamaa ja tarkoitettu yrittäjien avuksi.

Mediakuvat: https://bit.ly/31JWlNk

Edellinen

Toiminimen palkka eli yksityisotto – näin maksat itsellesi palkkaa toiminimiyrittäjänä

Seuraava

Yrittäjärahoituksen tavoite on helpottaa yrittäjien rahoituksen hakemista!